what the fuck is a swastika doing on the signage of an INDIAN-THEMED RESTAURANT??

Wednesday, June 20, 2007

had dinner earlier tonight with the cousin and the gf over at new bombay near the RCBC plaza (which roughly translates to 'i don't know the exact location of the resto, even the street it's in so yeah.')


the place is nicely built, with a spacious, well-lit interior and clean surroundings. the menu doesn't deviate from the usual fare i see on other indian-themed eateries but the chicken masala, butter naan and some empanada-like veggie treat i consumed (also, by 'consumed' i meant 'eat voraciously without regard for self-esteem') was just so sumptuous that i quickly forgot my resolve to eat less during evenings. i left the place sweaty and smelly, but happy.

+ + + +

a conversation while smoking outside after having dinner:

cousin leo: guys, what does 'aum' mean in the resto logo?

karen the gf: i dunno.

cousin leo: i know! it's what the indians say when they meditate! (does a meditating pose) 'AUM'!

me: wrong cuz. ano yan, para pag me nagtanong sa yo kung saan ka kumain. sagot mo 'AUM... sa new bombay.'

cousin and gf: *groan*

(so okay i had trouble constructing the title of this entry, only to find out that i shouldn't have worried about the grammar but the CONTENT. apparently indians have every right to the swastika. because i love being an ignoramus, i've decided to keep the original title amidst the heavy evidence that is history. power to the people!)

You Might Also Like

6 comments

  1. hahaha!!! you crack me up pakner! :-P

    ReplyDelete
  2. hahaha! seryoso ka pala sa tanong mo. blog title mo pala talaga yun.

    ReplyDelete
  3. Wait, so masarap ba fud dun? And how does the price compare to say Italianni's and similar restos? Nakakain kasi ako sa Queen's sa jupiter last Friday, I hate the food there. But I wanna try Bombay just to be really sure that dying of starvation in India is a fair enough assumption about me. Tsaka malapit lang eh.

    -CM

    ReplyDelete
  4. Smart Ass Speaks: The Swastika is a religious symbol both for Hindus and Buddhists. Many buddha statues have that symbol in the chest or the forehead. It symbolizes the Indo-Aryan Race basically. Now, the one associated with Nazism is the Twisted Swastika. It is premised on Hitler's dream of a pure Aryan Race, which of course, includes the Germans and Italians. Though, Hitler himself is a halfbred Semite. He has Jewish Blood. The upright swastika is as much as a symbol of faith like the cross or the crescent moon or the lotus. AUM, on the other hand, yeah, it can be chanted, it can also be pronounced as OHM. It's just another name for a Supreme and Infinite Being. Note however, that certain schools of Hinduism believe in a Being, or a State of existence, which cannot be personified. (unlike christianity) Inasmuch as Buddhism is a religion without a God, so is the concept of God in Hinduism, it is more of an Absolute, perfect idea. You can see the Sanskrit AUM in a number of pendants that most older people wear.

    ReplyDelete
  5. haha. patulan ba... sorry, information overload na brain ko, kelangan mag-unload ng past information to give way to more. hehehe. so how was the food? :-)

    ReplyDelete
  6. ive never tried going to an indian resto. ewan ko. im terrified. naaalala ko kasi si reuben feffer of "along came polly." lol. watched too many movies.

    ReplyDelete

Like us on Facebook